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PT

Na sequência das anteriores realizações, o 9º Encontro do CIED, que decorrerá na Escola Superior de Educação do Politécnico de Lisboa, de 5 a 6 de dezembro de 2019, tem como objetivo criar um espaço de reflexão e debate sobre diversidades, educação e inclusão nos diferentes contextos de educação formal, não formal e informal.

Tendo em conta a importância que as diversidades e a inclusão assumem na realidade educativa atual, o Encontro, dinamizado pelo CIED – Centro Interdisciplinar de Estudos Educacionais, da Escola Superior de Educação de Lisboa, criou três eixos temáticos que proporcionam uma participação mais ampla de investigadores, professores, animadores, estudantes e outros agentes ligados à educação e a realidades articuladas com o fenómeno educativo.

Os temas são transversais a diferentes contextos – sejam eles educativos, religiosos, políticos ou outros – em que as práticas e processos de inclusão estejam presentes, apelando, quer à reflexão / intervenção em realidades sociais e culturais multiescalares, que constituem um desafio para os agentes educativos no século XXI; quer à formulação de questões relacionadas com a acessibilidade, física e digital, de todos os atores do processo educativo, em condições de igualdade e equidade.

 

EN

Following the previous events, the 9th CIED Meeting, to be held at the School of Education, Polytechnic Institute of Lisbon, 5th to 6th December, 2019, aims to create a space for reflection and debate on diversity, education and inclusion in the different contexts of formal, non-formal and informal education.

Taking into account the importance of diversities and inclusion in today's educational reality, this Meeting, promoted by the CIED - Interdisciplinary Center for Educational Studies, Lisbon School of Education, has created three thematic areas/topics that promote a broader participation of researchers, teachers, animators, students and other agents linked to education and to realities that are articulated with the educational phenomenon.

The themes are transversal to different contexts - be they educational, religious, political or other - in which inclusion practices and processes are present, appealing either to reflection / intervention in multiscale social and cultural realities, which constitute a challenge for the agents education in the 21st century; and to the formulation of issues related to the physical and digital accessibility of all actors in the educational process, under conditions of equality and equity.